VIII MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL PIOSENKI
„Dolnośląska Nutka” Bielawa 2025
I. Organizator: Miejski Ośrodek Kultury i Sztuki w Bielawie
Dyrektor Artystyczny Festiwalu: Robert Letniowski
Biuro Festiwalu: Miejski Ośrodek Kultury i Sztuki w Bielawie,
ul. Piastowska 19 A
Partnerzy:
- Gmina Bielawa,
- Bielawska Agencja Rozwoju Lokalnego Sp. z o.o.,
- Lincoln Electric Bester sp. z o.o.,
- Ośrodek Sportu i Rekreacji w Bielawie.
Kontakt:
+48 74 83 37 404 - Biuro Festiwalu - Jarosław Florczak
+48 609 12 00 70 - Dyrektor Artystyczny Festiwalu
e-mail: biuro@imprezybielawa.pl
58-260 Bielawa, ul. Piastowska 19 A
II. Cele:
- Promowanie twórczości artystycznej dzieci i młodzieży
- Promocja Dolnośląskiego Inkubatora Art-Przedsiębiorczości, Regionu Dolnego Śląska, Bielawy oraz Gór Sowich
- Podnoszenie poziomu wokalnego młodych artystów
- Integracja międzypokoleniowa
III. Uczestnicy: SOLIŚCI - dzieci, młodzież oraz dorośli.
IV. Termin i miejsce Festiwalu: 30 - 31 maja 2025 r.
Sala Widowiskowa Dolnośląskiego Inkubatora
Art-Przedsiębiorczości, ul. Piastowska 19 A w Bielawie
V. Kategorie wiekowe:
- Kategoria A - do 8 lat
- Kategoria B - 9-11 lat
- Kategoria C - 12-13 lat
- Kategoria D - 14-16 lat
- Kategoria E - 17+ lat
- Kategoria F - występy rodzin
O przynależności do danej kategorii wiekowej decyduje rok urodzenia Uczestnika
VI. Przebieg Festiwalu:
Festiwal składa się z następujących etapów:
- Rejestracja na stronie: imprezybielawa.pl do dnia 11 maja 2025 r.,
- Eliminacje wstępne na postawie materiałów video, przeprowadzane przez Komisję
Artystyczną, które potrwają do 18 maja 2025 r.,
- Konkurs Główny w dniach: 30 i 31 maja 2025 r.,
- kategoria A - 30 maja (piątek) godziny przedpołudniowe
- kategoria B - 30 maja (piątek) godziny przedpołudniowe
- Kategoria C - 30 maja (piątek) godziny popołudniowe
- Kategoria D - 30 maja (piątek) godziny popołudniowe
- Kategoria E - 31 maja (sobota) godziny przedpołudniowe
- Kategoria F - 31 maja (sobota) godziny przedpołudniowe
- Koncert Galowy w dniu 31 maja 2025 r. godz. 16.00
Szczegółowy program występów zostanie opublikowany po określeniu dokładnej liczby występujących w każdej z kategorii.
Zgłoszenia śpiewających rodzin do konkurencji „Muzyka łączy pokolenia” odbędą się podczas rejestracji uczestników Festiwalu. Obowiązuje limit zgłoszeń - maksymalnie
20 podmiotów wykonawczych.
Uczestnictwo w Festiwalu poprzedzone będzie kwalifikacjami wstępnymi, przeprowadzonymi przez Komisję Artystyczną powołaną przez Organizatora. Zespół ten, na podstawie materiałów video, wyłoni Laureatów Konkursu Głównego, którzy będą rywalizować w poszczególnych kategoriach wiekowych.
Konkurs Główny odbywać się będzie w dniach 30 i 31 maja 2025 r. Wykonawcy prezentują wybraną piosenkę do podkładu mp3 lub z akompaniamentem jednego instrumentu (szczegóły w dalszej części regulaminu).
W Koncercie Galowym udział weźmie zdobywca Nagrody Grand Prix oraz wybrani Laureaci, wytypowani przez Organizatora Festiwalu.
VII. Nagrody festiwalowe:
- Zdobywcy trzech pierwszych miejsc w każdej z kategorii wiekowych otrzymują następujące nagrody:
- Grand Prix - 1.250 zł, pamiątkowy puchar i dyplom
- I miejsce - 600 zł, pamiątkowy puchar i dyplom
- II miejsce - 500 zł, pamiątkowy puchar i dyplom
- III miejsce - 400 zł, pamiątkowy puchar i dyplom
- Wyróżnienie - pamiątkowy puchar i dyplom
Nagrody rzeczowe zostaną wręczone podczas Koncertu Galowego, natomiast nagrody pieniężne zostaną przelane na rachunek bankowy wskazany przez Laureata.
W przypadku nieobecności na Gali nagrody rzeczowe mogą zostać przesłane
na koszt Laureata.
- Zdobywca Nagrody Grand Prix nie może być jednocześnie Laureatem 1-go, 2-go, 3-go miejsca, bądź zdobywcą wyróżnienia.
- Jury może przyznać maksymalnie do 3 wyróżnień w każdej z kategorii.
- Dopuszcza się przenoszenie nagród i wyróżnień z jednej kategorii do drugiej.
VIII. Jury: W składzie Jury zasiądą wybitne osobowości wywodzące się spośród artystów scen polskich, muzyków i specjalistów w dziedzinie emisji głosu. Będą
to: dr hab. Joanna Horodko, Beata Kurda, Monika Wiśniowska-Basel i Artur Orzech.
Członkowie Jury przed konkursem wybiorą spośród siebie Przewodniczącego, który w kwestiach spornych będzie miał głos decydujący.
IX. Kryteria oceny:
- Dobór repertuaru, dostosowanie do wieku i możliwości wykonawczych,
- Dykcja,
- Interpretacja utworu,
- Muzykalność i warunki głosowe wykonawców,
- Ogólna prezentacja na scenie.
X. Zasady uczestnictwa w Festiwalu:
ZGŁOSZENIA I KWALIFIKACJE
- Zgłoszenia odbywają się wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą:
FORMULARZA PODSTAWOWEGO i FORMULARZA UZUPENIAJĄCEGO zamieszczonych na stronie internetowej imprezybielawa.pl
- Oprócz niezbędnych danych związanych z osobą uczestnika (FORMULARZ PODSTAWOWY), zgłoszenie musi zawierać link do materiału video zamieszczonego
w serwisie YOUTUBE (FORMULARZ UZUPEŁNIAJĄCY).
- Opis filmu zamieszczonego na prywatnym portalu YouTube musi zawierać opis:
imię i nazwisko,
kategoria wiekowa
tytuł wykonywanego utworu
dopisek MFP Dolnośląska Nutka 2025
np. Joanna Kowalska, kat. A, „Tytuł utworu”, MFP Dolnośląska Nutka 2025
- Instrukcja zapisu na Festiwal znajduje się na stronie imprezybielawa.pl.
- Nieprzekraczalny termin wypełnienia i przesłania formularzy upływa dnia 11 maja 2025 r. o godzinie 24.00.
- Organizator może wydłużyć termin wysyłania zgłoszeń, a o fakcie tym poinformuje zainteresowane osoby.
- Uczestnik kwalifikacji wnosi opłatę preselekcyjną w wysokości 30 zł,
a po zakwalifikowaniu do Konkursu Głównego opłatę akredytacyjną w wysokości 60 zł. Wpłaty należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Organizatora tj. Miejskiego Ośrodka Kultury i Sztuki w Bielawie:
Santander Bank Polska S.A 59 1090 2284 0000 0005 8601 1785
- W trosce o najwyższy poziom wykonania prosimy o załączenie do FORMULARZA UZUPEŁNIAJĄCEGO materiałów video w wysokiej jakości.
- Materiał video powinien być wykonany POZIOMO w warunkach domowych, kamerą lub przy użyciu telefonu komórkowego. Przesłane video nie może być poddane post-produkcji (BEZ JAKICHKOLWIEK ULEPSZEŃ I MONTAŻU)
- Podczas nagrania dopuszczalne jest używanie mikrofonu i sprzętu nagłaśniającego.
- Komisja Artystyczna powołana przez Organizatora do dnia 19 maja 2025 r. ogłosi Listę Laureatów.
- Laureaci zakwalifikowani do udziału w Konkursie Głównym prezentują utwór zgłoszony w formularzu uzupełniającym. Nie ma możliwości zmiany utworu.
- Lista Laureatów ukaże się na profilu facebookowym Festiwalu.
- W przypadku dużej liczby zgłoszeń możliwe jest utworzenie listy rezerwowej uczestników.
- Rezygnację z udziału w konkursie należy niezwłocznie zgłosić Organizatorowi, który wówczas zakwalifikuje kolejną osobę z listy rezerwowej.
- Organizator zastrzega sobie prawo do przyznania tzw. „dzikiej karty” i zaproszenia
do udziału w Festiwalu osób z pominięciem etapu eliminacji wstępnych. - Podkłady muzyczne przekazane Organizatorowi nie mogą być wykorzystane przez osoby trzecie i zostaną trwale usunięte po zakończeniu Koncertu Galowego.
KONKURS GŁÓWNY
- Warunkiem otrzymania tytułu Laureata jest prezentacja Uczestnika podczas Konkursu Głównego.
- Wokalista wykonuje na scenie jedną piosenkę w wybranym przez siebie dowolnym języku do półplaybacku w formacie mp3 lub przy akompaniamencie jednego instrumentu.
- Długość piosenki nie może przekraczać 6 minut.
- Dopuszcza się aranże zawierające chórki, bądź drugi podrzędny głos.
- Podkłady muzyczne nie mogą zawierać podstawowego głosu lub linii melodycznej.
- Stwierdzenie wystąpienia choćby jednego z powyższych udogodnień jest jednoznaczne z dyskwalifikacją Uczestnika.
- Dopuszczalna jest prezentacja konkursowa przy akompaniamencie na żywo jednego instrumentu oraz przy obecności chórków na żywo. Fakt ten należy zadeklarować
w Formularzu Uzupełniającym. - Organizator do prezentacji na scenie nie zapewnia instrumentów. Wyjątkiem jest pianino elektroniczne.
- Uczestnicy Konkursu Głównego prezentują piosenkę zaakceptowaną przez Komisję Artystyczną na etapie kwalifikacji. Utwór nie może być już zmieniony. Wykonanie innej piosenki jest równoznaczne z dyskwalifikacją Uczestnika.
- Uczestnicy Festiwalu zobowiązani są do wykorzystywania utworów, artystycznych wykonań i fonogramów z poszanowaniem praw autorskich lub pokrewnych ich twórców, artystów wykonawców oraz producentów.
- Teksty utworów nie mogą zawierać treści wulgarnych, obelżywych, rasistowskich lub obrażających uczucia religijne.
- Zaleca się przybycie i rejestrację nie później niż na 30 minut przed planowanym występem.
- Biuro Festiwalu mieści się w budynku Teatru Robotniczego ul. Piastowska 19 A.
INFORMACJE DODATKOWE
- Uczestnicy Festiwalu muszą posiadać przy sobie: aktualną legitymację szkolną lub dowód tożsamości, a także aktualne ubezpieczenie. Dokumenty te winni przedłożyć na żądanie Organizatora.
- Uczestnicy Festiwalu ponoszą w całości koszt przyjazdu i zakwaterowania.
- Uczestnicy w trakcie trwania Festiwalu ponoszą także koszty przejazdu do miejsc zakwaterowania.
- Uczestnicy zakwalifikowani do udziału w Festiwalu, wyrażają zgodę, w formie oświadczenia załączonego do kart zgłoszenia, na rozpowszechnianie swojego wizerunku w różnych formach przekazu: prasowego, telewizyjnego, filmowego oraz radiowego i elektronicznego.
- Uczestnicy zakwalifikowani do Festiwalu przeniosą poprzez wypełnienie FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO nieodpłatnie na rzecz organizatora Miejskiego Ośrodka Kultury i Sztuki w Bielawie, prawa do rejestracji utworów i artystycznych wykonań podczas Festiwalu w zakresie ich:
– rejestracji telewizyjnej
– nadawania oraz reemisji
– utrwalenia na rzecz promocji Festiwalu
– zwielokrotnienia na wszelkich nośnikach dźwięku i obrazu
– wprowadzenia do pamięci komputera oraz do sieci Internet
– publicznego odtwarzania oraz wyświetlania.
- Wszelkie protesty dotyczące spraw organizacyjnych i formalnych będą rozpatrywane po ich pisemnym złożeniu w Biurze Festiwalu najpóźniej do zakończenia części konkursowej. Protest może złożyć tylko i wyłącznie opiekun bądź instruktor wokalisty.
- Werdykt Jury jest ostateczny i niepodważalny.
- W przypadku rażących naruszeń zasad regulaminu, bądź niespełnienia wymogów formalnych, Dyrektor Artystyczny Festiwalu w porozumieniu z Przewodniczącym Jury, ma prawo zdyskwalifikować Uczestnika.
- Organizator zapewnia: profesjonalną obsługę, nagłośnienie i oświetlenie podczas trwania Festiwalu.
- Materiał demo w postaci pliku video przekazany organizatorowi nie będzie zwracany uczestnikom Festiwalu. Złożenie materiału konkursowego oznacza wyrażenie przez uczestnika konkursu zgody na jego nieodpłatną, anonimową publikację.
- Zmiana kolejności występów jest możliwa tylko w szczególnych sytuacjach,
po wcześniejszym uzgodnieniu z Dyrektorem Artystycznym Festiwalu. - Sprawy nieujęte w regulaminie rozstrzyga Dyrektor Artystyczny Festiwalu.
- Kontakt z organizatorem:
Biuro Festiwalu - Jarosław Florczak +48 74 83 37 404
Robert Letniowski - Dyrektor Artystyczny Festiwalu 609 12 00 70
Mail: biuro@imprezybielawa.pl
Serdecznie zapraszamy
Organizatorzy